Vælg en side
km3

Det er en forudsætning for at have det godt, at du har det godt på dit arbejde. Hvis du ikke har det godt på dit arbejde, så vil det også påvirke hvordan du har det i din fritid. Derfor er det uhyre vigtigt at tage hånd om de problemer, der kan være på din arbejdsplads, som gør, at du har det dårligt. 

Find frem til problemerne og gør noget ved dem – lige netop det kan du se meget mere om, hvis du læser med herunder!

takkekort

Step 1

Først skal du finde frem til, hvad der går og trykker dig. Kan du ikke selv komme på svaret. Så kan du vælge at prøve alternative metoder. Med alternative metoder kan du måske finde frem til, hvad der gør dig ked af det på dit arbejde. Her kan hypnose være et rigtig godt værktøj. Din underbevidsthed ved meget mere om, hvad der foregår, end du nødvendigvis tror. Lige netop med hypnose er det underbevidstheden, man går ind og taler til. Kan du derfor ikke selv lige komme på svaret, så kan det være, at du skal prøve hypnose. 

Step 2 

Når du helt præcist ved, hvad det er, som går og trykker dig, så kan du langt nemmere gøre noget ved det. Trives du ikke med de arbejdsopgaver, du sidder med i dag? Så undersøg om det er muligt at justere lidt i, hvad du bruger din arbejdstid på. 

Måske din chef er lydhør og kan hjælpe dig. Under alle omstændigheder er det en god ide, at snakke med din chef når du ikke har det godt på din arbejdsplads. Det er en af din chefs opgave at sørge for, at alle har det godt, når de er på arbejde. I hvert fald i det omfang det er muligt. 

Trives du slet ikke i din stilling, kan din chef muligvis ikke hjælpe dig. Men det er i hvert fald en god ide at undersøge, om han kan. Det er også din chefs ønske, at alle under ham går glade på arbejde. Har du det godt sammen med dine kolleger? Så kan du også vælge at prøve at tale med dem om det. Måske de kan se en løsning på dit problem, som du ikke selv har set. 

glad mand

Step 3 

Kunne og ville din chef hjælpe dig til at få det godt igen? Eller kunne dine kolleger? Hvis hypnosen har hjulpet dig tilstrækkeligt til at finde frem til kernen af, hvor du ikke har det godt. Så er det nemmere at sætte ord på det præcise problem og nemmere for andre at hjælpe dig. Hvis det er lykkedes din chef eller dine kolleger at hjælpe dig med at få det godt igen på dit arbejde, så kan du måske have lyst til at gøre noget godt for dem. Du kan overveje at give dem gavekurve som tak for hjælpen. Du kan enten vælge at give dem en gavekurv hver eller en stor til deling på kontoret. Uanset hvad vil en gavekurv altid blive taget godt imod.