Vælg en side
km3

Noget, rigtig mange kender til, er den travle hverdag. Det kan til tider blive overvældende, hvorfor man får brug for at slappe af. Det er der mange, der gør med hypnose. Og her snakker vi altså ikke som i film, hvor nogen pludselig har kontrol over dig. Man kan nemlig godt befinde sig i en form for hypnose på en ganske simpel måde. 

kvinde liggende i seng

Hvordan kommer man i en tilstand af hypnose uden hjælp?

At befinde sig i en tilstand af hypnose, kan være ganske afslappende. Men hvordan gør man lige det? Faktisk kan vi være i en slags hypnose, når vi dagdrømmer – altså vi falder i staver så at sige. Det er altså noget, man gør, uden selv at være bevidst om det. Men det er jo ikke bevidst. Vil du gerne selv prøve at styre det, kan du prøve at meditere. Her sidder man helt stille, og fokuserer på for eksempel sit åndedræt. I starten kan det være svært. Men når du har trænet det, kan du helt forsvinde ind i dig selv. Og det er en fantastisk måde at koble af på.

Nogen foretrækker at sidde i sengen, når de mediterer. Andre sidder på en stol ved et bord. Der kan være noget rart over at sidde ved at flot plankebord, når man mediterer. For træet forbindes med naturen, hvilket mange holder af. Find et godt udvalg af flotte plankeborde her. Det vigtigste er, at du sidder på en måde, så du kan slappe helt af. Både i kroppen og i sindet. Det er nemlig noget af det vigtigste. For man kan jo ikke være afslappet, hvis man ikke sidder godt. Nogle kan også lide at ligge ned, men de fleste er dog mest til at sidde.

mand, der mediterer

Hvordan gavner hypnose dig?

At kunne sidde uden nogen tanker eller bekymringer, føles ganske befriende. Efterfølgende føler man sig typisk helt lettet. Og den følelse er fantastisk. Nogle kan hurtigt nå den følelse, mens andre er nødt til at længe på at lære det. For det er ikke nemt ikke at tænke i længere tid. Især når det er noget, man bevidst prøver på. For så snart man tænker, at nu skal jeg ikke tænke, så kan man næsten ikke lade være. Så øv dig og hav tålmodighed.

At meditere kan tage 10 minutter, en halv eller en hel time. Det er op til dig selv. Men når du er færdig, kan du bestemt mærke, at det lettede. Så har dagen pludselig ikke været så slem alligevel. Hypnose kan nemlig hjælpe dig med at fokusere på andet end en hård arbejdsdag. Pludselig var det ikke så slemt, og så er du videre igen. Den følelse leder til velvære, hvilket vi alle har brug for. Så det er bare med at give det en chance.